lördag 4 april 2015

Velomobilmentalyoga

Får lov att försöka vara lite strategisk med det där cyklandet nu. Om jag alls ska inbegripa minsta sans och vett i "träningen" så krävs skärpning. Idag försökte jag skärpa mig.
Kilometerantalet per runda bör ökas med måtta. Inget +100 ännu.
Ansträngningsgraden måste skruvas ner jämfört med säsongens tidigare få, korta, desperata sessioner.

Dagens tema var "jämnt och fint". Jag andades in, andades ut och kämpade hårt med mig själv om att inte låta instinkten förstöra dagens cykelrunda med huvudlös insats och förstörda ben redan efter första milen.

Vill påstå att jag lyckades relativt bra - även om det inte var lätt. Cykelrundan blev harmonisk och därmed även trevlig. Sista lilla biten från Jutas och hem (3 km) släppte jag väl disciplinen en aning men särskilt mycket fortare gick det ändå inte. Hemresan präglades av motvind.


3 kommentarer:

  1. Många gångar har jag undrad, och nu frågar jag: är det på riktigt så att du tränar utan hjärtpulsmätare??

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://backinblogg.blogspot.fi/2015/04/traning-pulsmatare-och-annat-anknutet.html

      :)

      Radera
    2. Om bara alla skulle ta mina frågor och funderingar lika mycket på allvar som du just gjort, skulle världen vara ett bättre ställe ;-)

      Radera